Tanáraink

Németh Hajnal

alapító

Csoportunk, mint az történetünkben olvasható, szülői összefogásból jött létre. Hajni, a csoport alapító tanára. Hitére, lelkesedésére, szeretetére szükség volt, hogy a kialakulás első éveiben a kezdeti nehézségeken átvezesse a csoportot. Teljes szívvel és eltökéltséggel állt a Szewa ügye mellett. Három évig a csoport vezetője, a gyerekek tanítója, szülők és gyerekek támasza volt. Jelenleg nagyon távolról és nagy szeretettel kíséri munkánkat. Mi pedig köszönjük neki az örökséget.

Tóth Eszter

Waldorf-tanító


Mákó Kató

Zene


Peredy Márti

a csoport vezetője

 2014. elején csatlakoztam Hajnihoz, hogy a matektanításban besegítsek a csoportban. Az első pillanattól éreztem, hogy valami nagyon klassz dologba csöppentem.

A csoportban én magam is a saját tempómban fejlődhettem a feladatomban. Szeretettel láttak, de ugyanakkor békén hagytak. Örömmel vették, ha kezdeményezek valamit, de nem voltak különösebb elvárások velem szemben. Ezt nevezem szeretetteljes békénhagyásnak. Így bántunk a gyerekekkel és egymással is.

Saját magamon azt tapasztalom, hogy a szeretetteljes békénhagyás közegében tudom egyre inkább megtalálni, hogy mi az, amit igazán szeretnék. Biztosan vannak így ezzel mások is. A Szewa azoknak a gyerekeknek való, akiknek szintén erre van szüksége.

Meglepve tapasztaltam, hogy az egyik kislány, aki sokáig notóriusan nem akart matekozni, magától jött, hozta a könyvét és szorgalmasan haladt benne előre. Arra is gyanakodtam, hogy szülői felszólításra teszi. Mikor rákérdeztem az apukánál, ő lezseren vállat vont mondván, hogy ő tudta, hogy nem kell ezt erőltetni, mert majd jön magától. Minden elismerésem az ilyen bátor szülőké!

Nem hiszek a módszerekben. A. S. Neillel, a Summerhill iskola alapítójával értek egyet: ha egy gyerek meg akar tanulni számolni, mindegy, milyen módszerrel mutatják meg neki, meg fogja tanulni. A módszereknek akkor van nagy jelentősége, ha valami olyat akarunk a gyerekbe diktálni, amit magától köszöni, nem kérne.

Benjamin Jarrett

mozgás, angol

Az arizonai Tucson városában születtem az Egyesült Államokban. Tíz éve Közép-Európában élek, Budapestre 2013-ban költöztem. Alapfokon beszélem a magyar nyelvet. Amellett, hogy angol anyanyelvi beszélő vagyok, kiváló fülem van a kiejtésbeli nehézségek felismeréséhez, ezáltal segítek tanítványaimnak abban, hogy pontosabban és magabiztosabban beszéljenek angolul. A dalokon, táncon, játékokon, szerepjátékokon és művészeten keresztül tanítványaim az angol nyelvet örömmel és játékosan sajátítják el.

A játékon keresztül a gyerekek természetes kreativitásukat és leleményességüket kamatoztatva feldolgozzák tapasztalataikat. A mozgásos foglalkozás ebben erősíti meg őket, miközben a folyamatot a testi tudatosság és kifejezőképesség fokozásával gazdagítja. A tanár ebben a folyamatban nem annyira vezetőként, inkább felelős kísérőként van jelen, aki a gyermeki játékosság és spontaneitás kimeríthetetlen lehetőségeiből merítve tanácsokkal és javaslatokkal tereli a gyerekeket újabbnál újabb mozgásformák és szereplehetőségek felé.